1.1. İtiraz ve Şikayet Yönetimi
1.1.1. Bu prosedür ve FRM053 İtiraz ve Şikayet Formu, ADİL MUAYENE web sitesinde yayınlanarak kamuya sunulur.
1.1.2. İtiraz veya şikayetin değerlendirme sonucu alınan karar ve uygulamalardan ve şikâyet ve itirazların ele alınması prosesinin tüm aşamalarındaki kararların tamamından kuruluşumuz sorumludur.
1.1.3. ADİL MUAYENE, şikayet ve itirazın geçerli kılınmasına yönelik tüm bilgilerin toplanması ve doğrulanmasından sorumludur.
1.1.4. ADİL MUAYENE’ye aynı itiraz veya şikayet sahibi aynı konuyla ilgili üçüncü kez başvuruda bulunamaz.
1.1.5. Tüm itiraz ve şikayetlerin değerlendirilmesi süreçleri gizlilik ve tarafsızlık ilkesi doğrultusunda gerçekleşir.
1.1.6. İtiraz ve şikayetlerin analizi İdari ve Mali İşler Müdürü tarafından yapılarak YGG toplantılarında gündem maddesi olur.
1.1.7. Şikâyetler ve itirazların değerlendirme sonuçları doğrultusunda, gerekli olduğu önerilen/tespit edilen düzeltici/önleyici faaliyetler başlatılır.
1.1.8. Başlatılan tüm düzeltici veya önleyici faaliyetlerin takibi, Yönetim Temsilcisi tarafından yapılır.
1.2. İtirazların Kabul Edilmesi ve Değerlendirilmesi
1.2.1. İtirazlar, ADİL MUAYENE çalışanlarından, müşterilerinden ve müşterileri denetleyen kurumlardan muayene yöntem ve sonuçlarına ilişkin yapılabilmektedir.
1.2.2. İtirazların muayene sonuçlarının bildirim tarihinden itibaren 15 iş günü içerisinde yapılması gerekmektedir.
1.2.3. ADİL MUAYENE’nin websitesinde yer alan FRM053 İtiraz ve Şikayet Formu’nu doldurup e-posta ile veya elden ADİL MUAYENE’ye ileterek itiraz başvurusu yapılır. FRM053 İtiraz ve Şikayet Formu ADİL MUAYENE hizmet binasından da temin edilebilir.
1.2.4. İtiraz ve Şikayet Formlarının toplanmasından İdari ve Mali İşler Müdürü sorumludur.
1.2.5. İtirazların değerlendirilmesi ve yönetilmesi kapsamında müşteriyle tüm iletişim, resmi geçerliliği olacak şekilde e-posta kanalıyla yazılı olarak kurulacaktır. Müşteri tarafından verilen e-posta adresinin güncelliğinin sorumluluğu kendisinde olup, bu adrese kurumumuzca gönderilen iletiler müşteriye tebliğ edilmiş sayılacaktır.
1.2.6. İtirazlar azami 30 takvim günü içerisinde neticelendirilecek ve ulaşılan sonuç ve ilerlemeler müşteriye e-posta yoluyla bildirilecektir.
1.2.7. Sözlü olarak iletilen itirazların kayıt altına alınmasından tüm personel sorumludur. Kayıt altına alma sırasında gerekirse itiraz sahibi ile iletişime geçilip teyit alınabilir. Sözlü olarak iletilen itiraz ve şikayetlerin kayıt altına alınması sırasında itiraz ve şikayet sahibinin iletişim bilgileri eksiksiz alınır. Tüm itirazlar İdari ve Mali İşler Müdürü’ne iletilir.
1.2.8. ADİL MUAYENE’ye yapılan ve ADİL MUAYENE sorumluluğunda olan tüm itirazlar doğrudan kabul edilir ve İdari ve Mali İşler Müdürü tarafından Teknik Müdür’e değerlendirme yapılması için iletilir.